Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mass communications --- publieke opinie --- publieksonderzoek
Choose an application
Mass communications --- publieksonderzoek --- TV (televisie) --- kinderen --- kinderpsychologie
Choose an application
Politics --- Public law. Constitutional law --- publieksonderzoek --- democratie --- publiek recht
Choose an application
Mass communications --- publieksonderzoek --- communicatiesociologie --- media-analyse --- mediagebruik --- effectiviteit
Choose an application
Doelstelling: Deze thesis bespreekt de receptie en de appreciatie van de Italiaanse filmcultuur door volwassen studenten Italiaans. Het onderzoek bestudeert het verband tussen de studie van Italiaans enerzijds en de interesse in de Italiaanse cultuur en de beleving van de Italiaanse filmcultuur anderzijds. Middelen of methode: Dit werk is gebaseerd op een empirische studie met een enquête afgenomen bij 317 studenten Italiaans. Een deel van de vragen focuste op de persoonlijke en socio-demografische gegevens van de informanten. Een ander deel bevatte meerkeuzevragen over Italië en over de Italiaanse cultuur in het algemeen en de Italiaanse filmcultuur in het bijzonder. Resultaten: De analyse heeft uitgewezen dat de studie van de Italiaanse taal de interesse in de Italiaanse filmcultuur wel degelijk beïnvloedt. Gevorderde studenten bekijken vaker een Italiaanse film dan beginnende en gemiddelde studenten, zowel thuis als in de bioscoop, en vinden de Italiaanse films over het algemeen beter. 72% van de informanten vindt dat bioscopen te weinig Italiaanse films tonen. De meeste informanten vinden tevens dat de films verdrongen worden door Amerikaanse en andere Europese films.
Appreciatie. --- Cultuur. --- Film. --- Italiaans. --- Publieksonderzoek. --- Receptie. --- Studie in de meertalige communicatie.
Choose an application
Museology --- Art --- museology --- art appreciation --- audiences --- Contemporary [style of art] --- hedendaagse kunst --- publieksonderzoek
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Advertising. Public relations --- audiences --- publieksonderzoek --- publiek --- sociaal-cultureel werk --- culturele centra --- publiekswerving
Choose an application
Qualitative methods in social research --- Marketing --- Mass communications --- publieksonderzoek --- enquêtes --- interviewtechnieken --- marketingonderzoek
Choose an application
Sociology of culture --- Age group sociology --- populaire cultuur --- publieksonderzoek --- muziekcultuur --- jongerencultuur --- popmuziek
Choose an application
TV (televisie) --- televisieprogramma's --- publieksonderzoek --- jongerencultuur --- jeugdproblematiek --- televisiegeneratie --- Mass communications --- Television and youth --- -Youth and television --- Youth --- -Television and youth --- Youth and television
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|